Sunt aduse definițiile termenilor care se utilizează frecvent în e-learning
Special | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | Toate
A |
---|
Abilitatecapacitatea de a aplica și de utiliza cunoștințe pentru a realiza sarcini și a rezolva probleme |
abordaremanieră de a aborda un subiect |
aplicațieprogram destinat prelucrării informației |
asincroncaracteristică a comunicării în care emisia și recepția au loc în timp diferit |
atitudineaspect al unui comportament care exprimă relația emoțională dintre persoană și obiectul comportamentului |
C |
---|
codificareoperația de transformare a informației în sevențe de cifre binare |
comportamentmanifestare observabilă a acțiunilor unei persoane |
criteriuelement ce-i permite instruitului de a verifica dacă el a realizat bine sarcina propusă sau dacă produsul activității sale este conform cerințelor |
cunoștințerezultatul asimilării informației prin învățare; reprezintă ansambluri de fapte, principii, teorii și practici legate de un anumit domeniu de muncă sau de studii |
D |
---|
didacticateoria instruirii |
documentobiect complex, format din obiecte mai simple: texte, tabele, imagini, secvențe sonore și secvențe video, procesate unitar |
dosarcolecție organizată de obiecte, care are un nume |
E |
---|
educațieschimbare a ființei umane motivată de un ideal/scop/obiectiv educațional |
F |
---|
finalitateintenție sau scop angajat cu referire la diferite niveluri/aspecte ale educației sau instruirii |
fișiercolecție organizată de date care ocupă un anumit spațiu pe disc sau pe un alt suport de memorie externă |
formareproces al devenirii personalității omului în urma influenței obiective a eredității, mediului, educației și a activității proprii |
formatareprocesul de stabilire a proprietăților caracterelor, alineatelor, paginilor, imaginilor |
I |
---|
instruireproces organizat de predare-învățare-evaluare privit ca un construct unitar |
Î |
---|
învățareschimbare durabilă a sistemului de reprezentări, a comportamentului și/sau atitudinilor instruitului |
I |
---|
itemcea mai mică parte identificabilă a unui test; sinonim la „întrebare” |
L |
---|
listăfragment de text în care începutul fiecărui paragraf este evidențiat cu un semn special sau cu un număr de ordine |
M |
---|
multimediamod de comunicare cu utilizatorul, bazat pe utilizarea concomitentă a textelor, sunetelor și imaginilor |
P |
---|
performanțărealizarea unei sarcini sau a unui ansamblu de sarcini |
predarecrearea condițiilor/situațiilor/ocaziilor de învățare |
R |
---|
rețeao mulțime de calculatoare ce pot schimba informații prin intermediul unei structuri de comunicație |
S |
---|
scenariudescriere pe pași a evenimentelor procesului de instruire, imaginate de autorul cursului |
T |
---|
teleologieștiință/disciplină care are ca obiect de studiu obiectivele/finalitățile educației |