Rezumat temă
- Acest subiect
Unitatea de învățare 1. Procesul de instruire și proiectarea lui (recapitulare, actualizare și generalizare)
Stimați colegi,
vă invit să începem studierea cursului „Tehnologii avansate de instruire prin utilizarea TIC”. Curriculum-ul cursului poate fi consultat mai jos. Cursul constă din mai multe module. Primul modul se numește „Design-ul scenariului unui curs electronic”. Pentru a începe studierea primului modul, acționați butonul „Startul modulului 1”.
Fiecare din cei, care s-au înscris la curs, posedă anumite cunoștințe și o anumită experiență de planificare (proiectare) a instruirii. Vom generaliza și vom preciza ceea ce cunoașteți. Pornind de la acest „bagaj”, ne vom învăța în continuare să proiectăm un nou mijloc de instruire - cursul electronic.
Autorul modulului - Valeriu Cabac, dr., prof. univ.
Scurt CV al autorului cursului
Este prezentat conținutul curricumului la disciplină
O scurtă introducere în curs
Actualizarea cunoștințelor referitoare la una din noțiunile de bază ale cursului - instruirea
Elemente de design instrucțional
Sunt aduse definițiile termenilor care se utilizează frecvent în e-learning
Aveți posibilitatea de a alege conținuturi suplimentare din categoria „Pentru a cunoaște mai mult”. Vă recomandăm să găsiți timp și voință pentru a studia și aceste materiale
Bibliografie de bază și suplimentară
Secvențe de la cursurile de formare Teach Me
Unitatea de învățare 2. Abordarea prin competențe (varianta situațională)
Ce este competența? De ce ea este necesară? Cum competența poate fi formată/dezvoltată?
Este elucidat rolul conținuturilor și modul de determinare a lor în abordarea prin competențe
Este propusă o variantă de evaluare a competențelor în abordarea „situațională”
Un punct de vedere asupra evaluării competențelor. autor - Philippe Jonnaert, specialist recunoscut din Canada
Pentru cursul pe care îl proiectați sau îl reproiectați, formulați una din competențele ce urmează a fi formată/dezvoltată în cadrul cursului (competență virtuală). „Traduceți” competența în limbajul situațiilor. Propuneți o situație pentru formarea/dezvoltarea competenței respective
Cerințe față de formularea/descrierea situației
- Tratarea situației presupune utilizarea mai multor demersuri și a mai multor situații (situația trebuie să fie complexă).
- Situațiile sunt autentice (din practica profesională) sau simulate, însă tratarea lor implică utilizarea acelorași demersuri ca și la tratarea situațiilor reale.
- Situația lasă loc pentru creativitatea instruitului.
Folosind matricea acțiunii competente, determinați resursele necesare pentru formarea/dezvoltarea competenței.
Creați un fișier text în care plasați: (a) formularea competenței; (b) descierea situației; (c) matricea acțiunii competene pentru situație; (d) conținutul (resursele) ce trebuie învățate pentru a trata cu succes situația (a demonstra competența), adică un fragment din curriculumul cursului.
Expediați fișierul (prin intermediul platformei MOODLE) titularului/tutoreluli modulului.
Unitatea de învățare 3. Elemente de e-learning. Cursul electronic
Drscrierea evoluției de la instruirea programată la e-learning
Conferință TED susținută de Salman Khan
Unitatea de învățare 4. Scenariul cursului electronic și proiectarea lui
Este descrisă o metodă de elaborare a cursului electronic
Utilizarea povestirilor/istorioarelor în cursul electronic
Este descrisă o metodă relativ simplă de determinare a calității cursului electronic, preluată din sfera buziness-ului
A. Stanton într-o conferință TED Ex.
Un mic curs video, elaborat de compania UNIWEB (în limba rusă). Deși vizionarea cere aproape 48 de minute, cursul explică foarte bine importanța elaborării scenariului cursului..
Un exemplu de elaborare a scenariului pentru serviciul Google Maps
Recomandări metodice
Video instructiv referitor la utilizarea metodei storytelling în instruirea corporativă
Practicum la storytelling
Cum sistemul lui К. С. Станиславский poate ajuta cadrului didactic