Lesson administration
Lecția 3. Proiectarea cursului la micro-nivel. Structura posibilă a unui fragment de curs
Structura posibilă a unui fragment de curs
Structura posibilă a unui fragment de curs este descrisă în tabelul de mai jos.
Nr. d/o |
Elementele fragmentului |
Funcția elementului |
1. |
Formarea dispoziției |
A-l pregăti psihologic pe instruit pentru activitatea în cadrul secvenței de instruire |
2. |
Introducere |
A-l interesa/a-l provoca pe instruit, a-i explica ce îl așteaptă, a-l ajuta să se pregătească pentru învățare |
3. |
Actualizare |
Îl impune pe instruit să-și amintească noțiuni, principii, legi învățate mai înainte |
4. |
Întrebări - jaloane |
Întrebări formulate într-un stil neoficial, pentru a focaliza atenția instruitului |
5. |
Formularea finalităților fragmentului |
Ajută instruitului să conștientizeze ce va cunoaște, ce va înțelege sau va fi capabil să demonstreze la finalizarea studierii fragmentului |
6. |
Textul 1. Material teoretic |
Prezintă conținutul fragmentului. Se expun, mai întâi, clar noțiunile noi. Imediat după aceasta se demonstrează unde și cum aceste noțiuni pot fi folosite (vezi p. 9). Apoi se explică legăturile dintre noțiunile noi și noțiunile învățate anterior |
7. |
Întrebări de autoevaluare |
Permite instruitului să verifice dacă a înțeles corect ideile de bază ale fragmentului |
8. |
Comentarii la răspunsurile corecte și cele incorecte |
Îl ajută pe instruit să evalueze răspunsurile |
9. |
Textul 2. Situație reală. Formularea unei sarcini bazate pe situație și descrierea soluției posibile |
Îl ajută pe instruit să înțeleagă cum materialul teoretic este reflectat în situații reale (profesionale) și cum el poate fi aplicat |
10. |
Sarcini de învățare pe baza situațiilor reale |
Permit de a dezvolta competențele preconizate și de a verifica cât de bine și cât de corect au fost înțelese textele nr. 1 și nr. 2 |
11. |
Textul 3. Generalizarea cunoștințelor, legătura cu alte fragmente ale cursului. Prezentarea unei hărți conceptuale |
Îl ajută pe instruit să „vadă” fragmentul în cadrul întregului curs |
12. |
Test de autoverificare |
Permite de a verifica cunoașterea fragmentului |
13. |
Rezumat |
Reamintește instruitului ideile de bază ale fragmentului |
14. |
Comentarii finale |
Se pregătește „pasul” spre următorul fragment de curs. |