Lesson administration
Stilurile şi preferinţele de învăţare
Noţiune de stil. Stilul de învăţare. Stilul cognitiv
Dicţionarele atestă următoarele semnificaţii ale noţiunii stil: 1. Mod specific de exprimare într-un anumit domeniu al activităţii umane, pentru anumite scopuri ale comunicării; 2. Ansamblul particularităţilor de manifestare specifice unui popor, unei colectivităţi, unui individ; 3. Ansamblul de procedee folosite într-un domeniu de activitate; 4. Mod, fel, manieră de a fi , de a se purta, de a acţiona.
Termenul stil de învăţare se referă la preferinţa fiecărei persoane de a folosi anumite tehnici şi strategii de învăţare.
În activitatea de învăţare este folosit frecvent şi un alt concept: stil cognitiv. La o primă aproximare, stilul cognitiv poate fi considerat drept o particularitate mai mult sau mai puţin stabilă, înregistrată la nivelul comportamentului în sarcini de tip cognitiv.