Bibliografie

  1. Duffy, T. M.; Kirkley, J. R. Learner-Centered Theory an Practice in Distance Education. London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers, 2004.
  2. Dordea, M.; Palea, L.-L. Învăţarea autodirijată – condiţie a autoinstruirii la vârstele adulte. În: Revista Academiei Forţelor Terestre, nr.4, 2004.
  3. Educaţia centrată pe cei ce învaţă: Ghid metodologic / Chicu Valentina, Dandara Otilia, Goraş-Postică Viorica. Chişinău: CEP USM, 2009. 134 p.
  4. Psihopedagogia Centrată pe Copil / Chicu Valentina, Dandara Otilia, Solcan Angela; coord. Guţu Vladimir. Chişinău: CEP USM, 2008. 175 p.
  5. Todorescu, L.-L. Învăţământul centrat pe student – reper principal al Procesului Bologna. În: Buletinul AGIR, nr.1-2, 2009.
  6. Sibert, H. Selbsteuertes Lernen und Lernberatung. Kriflel: Luchterland Verlag Neuwied,  2001.
  7. Gardner, H. Frames of mind: the theory of multiple intelligences. New York: Basic Books, 1983. 440 p.
  8. Armstrong, Th. Multiple intelligences in the Classroom. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development, 1994. 185 p.
    1. Terzi, D. Exodul adulţilor în instruire. Sursă electronică. Calea de acces:

http://www.proeducation.md/fldr.php3?f=efcinracdeo00000.stf&display=4&page=1

10. Kolb, D. Experiential Learning – Experience as the source of learning and development. New Jersey: Prentice-Hall, 1984.

11. Perrenoud, P. La pédagogie différenciée : des intentions à l‘action. Issy-les-Moulineaux: ESF, 1997.

12. Gregory, G.H. Differentiated Instructional Strategy: One Size Doesn't Fit All. Thousand Oaks: Corwin Press. 2002.

13. Brody, N. Intelligence. San Diego: Academic Press, Inc., 1992.

Ultima modificare: vineri, 24 decembrie 2010, 12:19